سئو محتوا با ابزارهای رایگان
+60 ابزار سئو رایگان برای تحلیل SEO جامع و بهترین لیست ایران فاندر
البته که ابزارهای بسیار دیگری گوگل ترند نیز وجود دارند که میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. در مقاله بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوانید لیست ابزارهای تمام بخشهای بازاریابی دیجیتال را بخوانید. کنسول جستجوی گوگل یکی از بهترین و دقیقترین روشها برای پیگیری لینکهایی است که به سایت شما داده شدهاند. همانطور که میدانید این کار برای رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو بسیار مفید است. مطمئن شوید که نه تنها تعداد لینکها را پیگیری میکنید، بلکه صفحاتی که بیشترین لینکها را به خود اختصاص دادهاند را نیز بررسی مینمایید.
هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند. جستجوگر محلی (Local SERP Checker)BrightLocal حتی نتایج جستجوی دانه ای بیشتری را به سمت پایین شهر، شهر یا حتی سطح کد پستی می کشد. شما می توانید به کمک این ابزار بررسی کنید که صفحه شما مطابق با نتایج جستجو به نظر برسد. با استفاده از ابزار رایگان سئو AlsoAsked، سوالاتی را که تحت ویژگی SERP “مردم چه چیزی می پرسند؟” گوگل ظاهر می شوند، پیدا کنید. با ابزار رایگان سئو Keyword Generator تا 100 ایده کلیدی در مورد هر موضوعی پیدا کنید. بهترین ویژگی و مشخصه این ابزار این است که مشکلات بارگذاری صفحه را به شما نشان می دهد.
سطح حساب رایگان به شما امکان دسترسی به یک “پروژه” را می دهد که شامل ممیزی اساسی سایت، و همچنین کلمات کلیدی محدود و گزارش دامنه است. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغکنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه میدهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. جت سئو یک ابزار ایرانی است که یکی از بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت محسوب میشود، زیرا هم از نظر قیمت و هم دقت بالایی که برای سایتهای ایرانی دارد، بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار میدهد. به کمک این ابزارهای سئو، میتوانید به درک درستی از عملکرد وبسایت خود برسید و بفهمید که وبسایت شما چه مشکلاتی دارد یا در کدام بخشها به خوبی عمل کرده است. در این مطلب، ابزارهای مفید و کاربردی سئو به شما معرفی خواهد شد که میتوانید با استفاده از آنها، به بهترین نتایج دست یابید.
نخستین توضیحات علمی در مورد این ترکیبها به دانشمند انگلیسی مایکل فارادی بر میگردد که نام «یون» به معنی «رونده» یا «متحرک» را بر روی اجزای سازنده این ترکیبات قرار داد. نخستین توصیف علمی از ساختار بلوری این ترکیبات توسط ویلیام هنری و ویلیام لورنس براگ در سال ۱۹۱۳ انجام گرفت. ترکیبات یونی بهوسیله گونهای پیوند شیمیایی بسیار قوی به نام پیوند یونی تشکیل میشوند؛ در نتیجه، این ترکیبات از دمای ذوب و جوش بالایی برخوردارند و عمدتاً در دمای اتاق به صورت جامد هستند. در حالت جامد، ترکیبات یونی میتوانند شکل بلورین منظم داشته باشند که از قواعد موجود برای توصیف ساختارهای بلوری در علم بلورشناسی پیروی میکند. در حالت محلول در حلالهای قطبی نظیر آب، این ترکیبات به یونهای مثبت و منفی تفکیک و توسط مولکول حلال، حلالپوشیده میشوند.
با اطلاعات دقیق Google Analytics (لینک را با فیلترشکن باز کنید)، بازاریابهای دیجیتال میتوانند استراتژی محتوای خود را تعیین کنند یا آن را تغییر دهند. گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارهای رایگان است که هر دیجیتال مارکتر و متخصص سئویی میتواند از آن استفاده کند. درک عمیق از ابزارهای سئو برای بهینه سازی محتوای وردپرس، کلید موفقیت در دنیای رقابت آنلاین است. دو افزونه قدرتمند و پرکاربرد در این زمینه، رنک مث (Rank Math) و یوست (Yoast) هستند. هر دو این افزونهها به شما کمک میکنند تا محتوای وبسایت خود را به گونهای بهینه کنید که در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند. کمتر کسی هست که با سئو آشنا باشد و ابزار گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) را نشناسد.
با کمک سایت AlsoAsked.com میتوانید سوالاتی را که کاربران گوگل ممکن است پیرامون یک کلمه کلیدی از گوگل بپرسند، از این ابزار استخراج کنید. همچنین با ابزار Also Asked میتوانید دادهها را براساس کشور یا زبان فیلتر کنید. ابزار Quick Click Website Audit بهصورت اکستنشن کروم برای متخصصان سئو قابل استفاده است و این امکان وجود دارد تا با ابزارهای سئو آنلاین دیگر هم لینک شود. هنگامی که روی یک لینک کلیک میکنید، تمام اطلاعات لینک آن صفحه بدون آن که آن را copy و paste کنید، به ابزار انتخابی شما منتقل میشود. همانطور که میبینید، با جستجو کلمه آموزش سئو در این ابزار، تعداد زیادی کلمه کلیدی مشابه که توسط مخاطبان جستجو میشود به من نمایش داده شده.
پس حالا که سئوی سایت را خوب بلدید، بهتر است ابزارهای سئو برای کنترل و مدیریت آن را هم بشناسید تا همه چیز مثل موم در دست شما باشد. پلتفرمی جامع برای سئو خارجی سایت است که امکانات مختلفی برای تحلیل بک لینکها و بهبود پروفایل بک لینک سایت شما ارائه میدهد. از آنجا که Google به فهرست بندی اول موبایل تغییر یافته است، مهم است که عناصر اصلی (پیوندها ، داده های ساخت یافته و غیره) در هر دو نسخه مطابقت داشته باشند. تعدادی ابزار این کار را برای شما بررسی می کنند، اما Zeo احتمالاً کاملترین است. بعضی اوقات من از نیل پاتل سرگرم می شوم زیرا او در لباس خواب خود SEO را انجام می دهد. صرفنظر از این ، دیر مدتی بود که نیل مسئولیت Ubersuggest را به دست گرفت و در کل مهمترین امتیاز را به آن بخشید.
Google mobile friendly test یکی از ابزارهای رایگان سئو است که این شرکت در اختیار کاربران گذاشته است تا وضعیت سایت خود را برای نمایش روی دستگاههای موبایل و رسپانسیو بودنش بررسی کنند. یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو که گوگل در اختیار وبمسترها قرار داده، گوگل آنالیتیکس است. اگر میخواهید از دادههای مهم بازاریابی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید، این ابزار را جدی بگیرید. گوگل آنالیتیکس ابزار رایگانی است که دادههای زیادی از سایت شما در اختیارتان قرار میدهد. شما میتوانید با استفاده از این دادهها کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال خود را بهبود بخشید. ابزار SEOquake بهعنوان یکی از بهترین ابزار رایگان سئو شناخته شده است و روی کروم شما بهشکل افزونه نصب میشود.
با کمک این ابزار میتوانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آنها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. این ابزار به شما امکان میدهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وبسایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند. این کار به شما کمک میکند کلماتی که از قلم افتادهاند را شناسایی کرده و لیستی از کلمات کلیدی جدید و ارزشمند برای هدفگذاری بسازید. اطلاعاتی که این ابزار ارائه میدهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است.
این ابزار همچنین ایدههای پیشنهادی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با درخواست شما را ارائه خواهد داد. این ابزار شباهت زیادی به ابزار تست استراکچر دیتای گوگل دارد و نحوه استفاده از آن بسیار راحت و ساده است. اگرچه به اندازه گوگل برای مبتدیان مناسب نیست، اما این ابزار تمام اطلاعات اسکیمای استفادشده در صفحات سایت را به شما نمایش میدهد. برای تست با این ابزار، قطعه کد یا URL صفحه مورد نظر را وارد کرده و روی اجرای تست کلیک کنید. نتایج شما هر گونه خطا را اعلام میکند و به شما اطلاع میدهد که چگونه آنها را برطرف کنید.
گوگل سرچ کنسول به عنوان یک ابزار ضروری برای هر وبسایت به شمار میآید که به دنبال بهبود حضور آنلاین و جذب ترافیک بیشتر است. نمرات که ماز میدهد یکی از مراجع ارزیابی کیفیت فنی و حتی محتوایی سایتهای مختلف است. راهنمای سئو مبتدیان ماز یکی از معتبرترین منابع موجود در این زمینه است و برای تازهکارها یک منبع ضروری به شمار میآید. برای اینکه بدانید کدام ابزار نیاز شما را برآورده میکند تحقیق کنید تا بهترین راه ها برای بهبود تجربه سایت، محتوا و استراتژی شما در بازی بازاریابی به دست آید. در صورت لزوم با خرید برنامه های پولی برای کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید ، داده ها را کاوش کنید و اوضاع رقبا را با دانش و بینشی که دارید تحلیل کنید تا بتوانید برندتان را به اوج برسانید. که قبلا به نام google webmaster tools شناخته میشد، سرویسی رایگان از گوگل است که به شما کمک میکند تا وضعیت وبسایت خود را در نتایج جستجو کنترل و عیب یابی کنید.
ابزارهای مختلفی برای بررسی بک لینکهای سایت خودتان و رقبا وجود دارند که یکی از آنها Ahrefs است. شما به کمک این ابزار میتوانید سایت رقبای خود را بررسی کنید، ببینید از کجا لینک گرفتهاند و فرصتهای بالقوهای برای لینکسازی در اختیار داشته باشید. سرعت لود صفحات یک سایت روی حفظ بازدیدکنندگان آن اثر زیادی میگذارد و یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبهبندی است. Google Page Speed Insights یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو است که آقای اینترنت برای کمک به سایتها برای اطلاع از سرعت خود طراحی کرده است. این ابزار رایگان سرعت صفحه یک سایت را روی دستگاههای موبایل و دسکتاپ بررسی میکند. این ابزار پس از آنکه آدرس سایت مورد نظرتان را در آن وارد کردید، به عملکرد لود آن صفحه یا سایت امتیازی از 0 تا 100 میدهد.
در نسخه پولی، اطلاعات بیشتری مثل تعداد جستجو کلمات و همینطور کلمات بیشتر به شما نشان داده میشود. اگر وب سایت شما وردپرسی است که افزونههای زیادی برای ساخت سایت مپ برایتان وجود دارد. اما اگر از سایتهایی با cmsهای اختصاصی استفاده میکنید، احتمالا برای ساخت سایت مپ به مشکل میخورید. یکی از قدیمیترین ابزارهای سئو ایرانی است که برای ارزیابی صفحات سایت و جایگاه کلمات کلیدی طراحی شده است. یکی از نوار ابزار اصلی SEO MozBar طی سالها شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است.
این ابزار این امکان را برایتان فراهم میکند که جایگاه خود نسبت به سایتهای رقیب را بسنجید و مقایسه کنید. از طرف دیگر اطلاعات مهم دیگری در اختیارتان قرار میدهد از جمله بررسی ترافیک سایت رقبا، رتبه صفحات مختلف آنها، نرخ تعاملشان و غیره. گوگل دیتا استودیو یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو است که گزارشدهی را برای شما سادهتر میکند. این ابزار برای استفاده کارشناسان سئو فوقالعاده است، چون به آنها اجازه میدهد گزارشهایی را برای مشتریان، مدیران یا روسای خود آماده کنند. نکته بهتر درباره این ابزار این است که با دیگر ابزارهای گوگل ادغام میشود تا ترکیب دادهها از جاهایی مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس نسبتا ساده شود.
شما میتوانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت بارگذاری صفحات خود را هم در دسکتاپ و هم در نسخه موبایلی چک کنید. پس از آنکه آدرس سایت خود را وارد کردید؛ صفحه نتایج، اطلاعات متعددی را به شما نمایش خواهد داد. سرعت لود شدن یک وبسایت به طور مستقیم بر روی تجربه کاربری، نرخ پرش و رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو تاثیرگذار است. گوگل و سایر موتورهای جستجو، سایتهای با سرعت لود بالا را ترجیح میدهند و به آنها رتبه بهتری میدهند. همچنین، کاربرانی که مجبور به انتظار طولانی برای لود شدن یک صفحه باشند، احتمالاً سایت را ترک کرده و به دنبال گزینههای سریعتر میگردند. یک ابزار قدرتمند و رایگان است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی مناسب برای کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز و همچنین تخمین حجم جستجو کلمات برای seoوبسایت خود پیدا کنید.
ترکرهای آنلاین یا همان ابزارهای بررسی رتبه کلمات، یکی از ضروریترین ابزارها در سئو یک سایت هستند. SerpRobot پلتفرم آنلاینی که است که با آن میتوانید رتبهبندی کلمات کلیدی سایت خود را بهصورت روزانه بررسی کنید. با ابزار رایگان Ahrefs SERP Checker میتوانید برای هر کلمه کلیدی، ۱۰ دامنه برتر آن را در ۲۴۳ کشور ببینید و نتایج سرپ را بهخوبی بررسی کنید. نکتهای که باید در نظر داشته باشید این است که شما نمیتوانید لوکیشن ایران را انتخاب کنید. با استفاده از ابزار Rich Results Test، امکان بررسی دادههای ساختاریافته (اسکیما) را دارید. اطلاعات این ابزار با گزارشهای سرچ کنسول مطابقت دارد و بررسی وضعیت دادههای ساختاریافته را در نسخههای موبایل و دسکتاپ فراهم میکند.
با کمک این ابزار سئو سایت می توانید سرعت سایت خود را بررسی کرده و در صورت وجود خطا با کمک راهکارهایی که ارائه می دهد، آن را رفع کنید. در محتوا افزایش سرعت فروشگاه وردپرسی با GTmetri به طور کامل استفاده از این ابزار را آموزش داده ایم. با کمک سرچ کنسول شما می توانید محتواهای خود را به روز کنید، چرا که این ابزار یک منبع مرجع و دقیق از کلمات کلیدی است که محتواهای شما با آن بازدید خواهند داشت. به وسیله سرچ کنسول هر نوع پیامی در مورد سایت شامل هک شدن توسط هکر ها، کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه، مشکلات امنیتی و سئو و … به شما اطلاع داده خواهد شد. پس از آن گزارشی از سختی کلمه مورد نظر، حجم جستجوی ماهیانه و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.
با استفاده از این ابزار کاربردی به راحتی میتوانید کلمات کلیدی رقابتی حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید و برای آن برنامهریزی کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید. مهمترین اطلاعاتی که از آن دریافت میکنید، شامل میزان رقابت آن کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و بسیاری از اطلاعات ارزشمند دیگر است. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهاد به شما ارائه میکند که میتوانید از آن استفاده کنید. آیا میخواهید از رقبای خود اطلاعات داشته باشید و برای استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادهایی دریافت کنید؟ Ubersuggest یک ابزار رایگان تحلیل SEO است که چنین قابلیتی را برایتان فراهم میکند.
در حالی که بنیانگذار آن دنبال مسیر جدیدی رفته، تیم موز همچنان هر هفته یک ویدیوی پانزدهدقیقهای تهیه میکند. شما هر هفته حداقل یک ویدیوی جدید درباره مسائل مرتبط با بازاریابی پیدا میکنید. احتمال زیادی وجود دارد که اکثر کمپینهای سئو شما در یک مرحله شامل یک یا چند بلاگ شوند، بنابراین نباید این جنبه اساسی را نادیده بگیرید. در Search Engine Roundtable، برخی از بزرگترین نامها و متخصصان سئو گزارشهای بهروزی از جدیدترین بهروزرسانیها و روندهای دنیای جستوجو ارائه میدهند. در مرورگر bing همین کار را Bing Webmaster Tools انجام میدهد و در مرورگر توسطYandex Yandex Metrica تجزیه و تحلیل صورت میگیرد.
چنانچه هر گونه سوالی در مورد دوره آموزش html css دارید، در بخش دیدگاهها در همین صفحه مطرح نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ مناسب را دریافت کنید. در این دوره، شما یاد میگیرید که چطور میتوانید سازنده انواع مختلف وبسایتها باشید. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و بهطور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی میشوند. استفاده صحیح از آنها در صفحات محصول و لندینگپیجها میتواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را بهصورت جزئیتر بررسی کنیم. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند.
گوگل بهصورت رسمی اعلام کرده وبسایتهایی که ریسپانسیو نیستند، با احتمال کمتری میتوانند به رتبههای بالا در نتایج جستجوی گوگل (SERP) دست پیدا کنند. با کمک ابزار گوگل پیج اسپید (Google Page Speed Insights)، میتوان سرعت بارگذاری صفحات در نسخه دسکتاپ و موبایل را چک کرد. حداکثر سرعت بارگذاری یک وبسایت، در حالت استاندارد بین 1 تا 3 ثانیه است. تشخیص لینکهای Bad Neighborhoods و سایر دامنههای مالک وب سایت از دیگر خدمات این ابزار میباشد. به کمک گزارش Bad Neighborhoods میتوان مشکلات ناشی از لینک سازی سایت را که برگرفته از مشکلات ارتباطی بین وب سایتها است، شناسایی کرد. گوگل آنالیتیکس نقش برجسته ای در تحلیل عملکرد جستجوی ارگانیک دارد که بدون این پلتفرم، آنالیز وبسایت کار بسیار دشواری خواهد بود.
این یعنی بنر شما در گوشیهای هوشمند، تبلتها و دسکتاپها به بهترین نحو نمایش داده خواهد شد.نتیجهگیریهوش مصنوعی تغییرات بزرگی در دنیای طراحی بنرهای فروشگاهی ایجاد کرده است. با استفاده از این فناوری، کسبوکارها میتوانند بنرهایی جذاب، شخصیسازیشده، و بهینهشده برای سئو بسازند که تأثیر زیادی بر افزایش فروش و تعاملات آنلاین دارند. از ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی همچون Canva و Crello برای طراحی سریع و مؤثر بنرها بهره ببرید و از امکانات این ابزارها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی میتواند به شما در هر مرحله از طراحی کمک کند و فرایند طراحی بنر فروشگاهی را سریعتر، آسانتر و دقیقتر کند. برای بهبود وضعیت سئو سایت خود، نیاز است از ابزارهایی استفاده کنید که به شما در تحلیل وضعیت سایت کمک کنند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/